Næringsforum 24.01

Det er utrolig mye spennende som skjer i næringslivet i bygda vår.  Holte Gård lanserer i disse dager en hellt ny branding. Sammen med Matbyrået Impuls har du funnet et nytt konsept for å markedsføre sine produkter. Holte leverer kvalitetsprodukter, dette vil nå også synes i innpakkningen.

På Kåsmyra investerer DBR Holding mellom 4 og 5 millioner i kontorbygget. Det vil bli 12 – 15 helt nye kontorer og en oppjustering av de eksisterende. Bygget får universell utforming med heis og ny inngang. Dette henger sammen med DBR sin invesering i Vestmar Regnskap hvor de nå har overtatt 66% av aksjene.  Forhåpentlig flytter Vestmar regnskap inn i nye  kontorer på Kåsmyr ei løpet av året.

VHH – Vestmar Hus og Hytteservice, i utgangespunktet var dette et firma som skulle ta seg av vaktmesteroppgaver for DBR sine eiendomsselskaper. Nå tar VHH sikte på å utføre de samme tjenestene til hus og hytteeiere i Drangedal, Nissedal, Bamble , Kragerø og Gjerstad. Her er det store utviklingsmuligheter.

Kroken Korrosjonsservice har etablert seg på Fikkjebakke i egne lokaler. Fokus er korresjonsbehandling av metall, det er vi veldig gode på sier Tom Rune Rongøy.  De behandler alt av metall og lover lang levetid på produktene etter behandling. Opp til 20 år garanti gir de på enkelte produkter. Korrosjonsbehandling er det ikke mange som driver med i vårt område, så dette er så absolutt et firma med store framtidsutsikter. Her kan du også kjøpe male og pusseprodukter og alt tilbehør. Sjekk ut på www.krokenkorrosjon.no

Ordfører Tor Peder Lohne var også tilstede på næringsforum.  Han anbefalte flere å ha samme tilnærming som Tom Rune Rongøy – det å kunne si – dette er vi gode på!. For det er mye vi er gode på i Drangedal.

Folkebadet.no